Houdbaarheid simkaart

Hoe lang is een simkaart houdbaar?

Elke simkaart kent een bepaalde houdbaarheid, die wisselt per provider. Over het algemeen gaat het daarbij om een aantal jaar. Als u op simkaartkopen.nl een simkaart bestelt vermelden wij altijd in de brief die je bij je bestelling ontvangt wanneer de simkaart uiterlijk geactiveerd (voor het eerst gebruikt) moet worden. Deze begeleidende brief bevat ook je PIN en PUK code, en het simkaart nummer dat nodig is om “nummerbehoud” aan te vragen.

Na deze eerste activatie dien je je simkaart nog steeds af en toe te gebruiken: als je hem een tijdlang niet gebruikt vervalt hij. Bij T-mobile, Kpn en Telfort dien je minimaal 1x per 6 maanden een betaalde dienst uit te voeren. Een enkel sms’je verzenden of bellen naar een ander mobiel nummer is dan voldoende om de geldigheid van je beltegoed en kaart met 6 maanden te verlengen, maar bij sommige aanbieders geldt dat je ook binnen hun termijn moet opwaarderen.

Bij Vodafone moet er binnen de eerste 3 maanden na activatie te worden opgewaardeerd waarna de houdbaarheid met 12 maanden wordt verlengd. Vanaf dit moment dient er elke 12 maanden te worden opgewaardeerd. Bij Lebara dient binnen 3 maanden te worden opgewaardeerd en daarna iedere 6 maanden om de simkaart actief te houden. Let op: eenmaal vervallen nummers/simkaarten kunnen niet meer worden geactiveerd of teruggehaald, dus houd deze voorwaarden goed in de gaten als je weinig gebruik maakt van je simkaart.